هرکس ماشینش را چگونه میفروشد؟

طرز فروختن ماشین توسط هر فرد٬ رابطه مستقیمی با شخصیت و منش او دارد. مثلا یک بنگاهی خرید و فروش اتومبیل برای فروختن یک ماشین قراضه به یک مشتری بینوا چنین میگوید:
« آقایی که شما باشید٬ این ماشین حرف نداره. بیست بیسته. موتور گیربکس‌اش آخ نگفته. سابقه تصادف نداره و زیرش تابحال آفتاب ندیده (منظورشان این است که تا بحال چپ نکرده). سند دست اوله. مال یک خانم دکتر بوده که فقط باهاش میرفته مطب و برمی‌گشته خونه. من خودم میخواستم این رو بخرم واسه خانمم ولی از بدشانسی٬ خانمم دو قلو زاییده و نمی‌تونه رانندگی کنه. حالا میل خودته. اگر نخری از کف‌ات رفته….»

حالا فرض کنید انشالله این حکومت جمهوری اسلامی سقوط کرده و همه علما بیکار شده و افتاده‌اند توی کار خرید و فروش ماشین.
مثلا یک روز جمعه که برای تماشا به پارکینگ بیهقی می‌رویم٬ شخصیتهای سابق مملکتی را می‌بینیم که هریک در گوشه‌ای کنار ماشین‌شان ایستاده‌اند و دارند مخ مشتری‌ها را می‌زنند:

رئیس جمهور محبوب:
این ماشین مال یک دانشمند هسته‌ای بوده که متوسط سنش شانزده سال بوده و فقط با این ماشین از زیر زمین خونه‌شون میرفته جمکران و برمی‌گشته. این ماشین جون میده تا باهاش توی تاریکی رانندگی کنی. چون همیشه یک هاله‌ای از نور آن را احاطه میکنه و شما میتوانید چراغ‌های ماشین‌تون را خاموش کنید و کلی صرفه جویی توی مصرف برق بکنید.

شیخ مهدی کروبی:
این ماشین پنجاه هزار تومان زیر قیمت بازاره. مال یک خانم دکتری بوده که فقط روزی بیست دقیقه می‌آمده توی این ماشین می‌خوابیده و میرفته. اگر می‌بینید کیلومترش زیاد نشان میده٬ مال اینه که یک شاگرد مکانیکی که ناشی بوده اشتباهی اعداد و ارقامش را دستکاری کرده و الا این ماشین همیشه در خط رهبری بوده.

مقام معظم رهبری:
آحاد مشتری‌ها بدانند که این ماشین مال یک خانم دکتر بوده که فقط با آن می‌رفته امریکا و برمیگشته.
بحول قوه الهی این ماشین در بهترین وضعیت قرار دارد.لاستیک ‌های این ماشین با نشاط و پرباد است و هرگز پنچر نشده است و نخواهد شد.(تکبیر حضار)
من در همین جا اعلام میکنم که هرکس این ماشین را از من نخرد در خط استکبار جهانی و در مقابل این ملت قرار دارد و باید با او برخورد شود. اگر قرار باشد بین قطار و هواپیما یکی را انتخاب کنید باید بیایید همین ماشین من را انتخاب کنید.
و اما یک جمله هم بگویم برای روشنفکران خودباخته و غربزده‌هایی که هی می‌پرسند قیمتش‌ چنده٬ قیمتش چنده؟
مشتری باید بداند که تا زمانی که این ماشین و این ملت حاضر در صحنه هست٬ شما آروزی شنیدن قیمت را به گور خواهید برد. ما یک قدم از حرف خودمان عقب نشینی نخواهیم کرد و اصلا قیمت- پیمت نخواهیم داد.
(تکبیر حضار)

ادامه اش را در قسمت نظرهای لینک بالاترین بخوانید.

3 پاسخ

  1. سلام.من نمیدونم شما چند سال دارید و به چه کاری مشغولید و تحصیلاتتون چقدر است….اما خیلی از سایتتون خوشم اومد.تعجبم چرا فیلتر نیست(گوش شیطون کر)خیلی روان می نویسید.من که سریع دارم با نرم افزار تمام page ها رو downloadمی کنم خیلی خیلی خسته نباشید.ادامه دهید……….

    مدرس دانشگاه

  2. از اقا بپرسین قیمت این سگ مصب چقدره ، ما تقدیم کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. خیلی مطالبت چرته

    برو کشکه تو بساب

بیان دیدگاه